AD-blacklist1

2012
már.
02

A MALÉV és az idegenforgalom

Írta: Szerk

utazasBizonytalanok a magyarországi légi forgalom kilátásai, és ezzel összefüggésben a turizmusé is, a kilábaláshoz új légitársaság kellene, miközben az utazási irodáknak a vártnál több költséget kell „lenyelniük” a Malév csődje miatt – hangzott el a 35. Utazás kiállításon pénteken a budapesti Hungexpón tartott konferencián.

  

    A Malév leállása után az idegenforgalmi beutaztatás, továbbá az utazási irodák helyzetét és lehetőségeit, egy új légitársaság lehetséges koncepcióit, valamint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kialakult helyzetet és a kilátásokat vitatták meg szakmai és civil résztvevők. 
    Elhangzott: a fapados légitársaságok ugyan átvették a Malév két adott város közötti forgalmának 80 százalékát, de a 1,5 millió átutazó légi utas kiszolgálására nincs Budapesten légitársaság. Ez olyan piaci rés, amit gyorsan ki kell tölteni, mielőtt ezt a szerepet átveszi valamelyik szomszéd ország repülőtere. 
    

   Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a jelenlegi helyzetben erősítik a marketing tevékenységet, felmutatva, hogy „Magyarország mindenhonnan elérhető”, igaz, esetleg átszállással. A vezérigazgató ismertette azt a tanulmányt, amely a Malév leállása utáni helyzetet elemzi, amely szerint átrendeződik a piac, de hiányoznak a minőségi turizmushoz a légi közlekedési feltételek. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt feladata a légi kapacitások fenntartása megfelelő külpiaci marketing munkával. Járatfejlesztési tárgyalásokat is folytatnak, de ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport feladata. 
    Horváth Gergely úgy fogalmazott: „nem látjuk drámainak a helyzetet, a beutaztatásban a visszaesés 3-5 százalék lehet, de sok a bizonytalanság. A társaság megpróbál felkészülni a Malév leállását követő piaci átrendeződésre.” 

 

MTI., fotó: utazas.sk