AD-blacklist1

2012
okt.
23

Az iparvágányok hazája

hizlalo trains.huAz Iho.hu közlekedési szakportál az egykori kőbányai iparvágányok sorsát mutatta be. A villamosvonal-fejlesztéssel a még megmaradt darabok is eltűnhetnek a portál szerint.


A hőskorról azt írja az Iho.hu, hogy „egy, a XVIII. század végén született rendelet tiltotta meg Pest városának belterületén a sertéskereskedők tevékenységét, először az Üllői út–Gyáli út környéki területeket jelölték ki számukra. A szolnoki vasútvonal megépülése (1846) után a hizlaldák fokozatosan a mai Kőbánya-alsó vasútállomás környékére települtek, a módosabb kereskedők is Kőbányán építettek maguknak házat. Egy 1856-os helytartótanácsi rendelet értelmében a hizlaldáknak költözniük kellett – a szolnoki vasútvonal és az Üllői út közti területre.” (…)
A Bihari úton 1955. október 16-án indult el a 13-as villamos, 1960-ra a Kőbánya-Hizlaló állomás /nyitóképen - a szerk./ vágányait keresztező szakaszon kívül végig kétvágányúsították a pályát. Az iparvágányokat már a hatvanas években fel akarták számolni, az egyre csökkenő forgalom azonban még húsz évig zajlott Kőbánya lakott részein keresztül. Hizlalóról utoljára a Horog utca egyik vegyianyag-átfejtő telepét szolgálták ki, de a kilencvenes években ez a forgalom is megszűnt. (…)”


A történelmi visszatekintés itt olvasható.


(forrás: Iho.hu) (fotó: trains.hu)