AD-blacklist1

2012
nov.
19

Az ötvenedik legjobb középiskola

Szt laszlo gimnaziumA kőbányai Szent László Gimnázium az ország ötvenedik legjobb középiskolája. A „listavezető” a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Gimnázium.


Nincs változás a középiskolák összesített rangsorának első és második helyén: továbbra is a fővárosi Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Gimnázium és a Szent István Gimnázium vezeti az élbolyt – áll a Quattrocento Kiadó „A 100 legjobb magyar középiskola” című, néhány napja megjelent kiadványában. A rangsorban a kőbányai Szent László Gimnázium az ország ötvenedik helyen végzett.
A második alkalommal összeállított, a 2011. év legeredményesebb iskoláit bemutató kötet szerkesztőinek tájékoztatója szerint elsődleges céljuk, hogy segítséget nyújtsanak mindazon szülők számára, akik épp ezekben a hetekben, hónapokban fognak középiskolát választani gyermekük számára.
Az iskolai munka hatékonyságának több szempontból történő jellemzéséhez egy új mutatót készítettek, ami alapján a négy, hat és nyolcosztályos iskolákat a humán vagy reáliskolák csoportjába sorolták. A Quattrocento Kiadó kiadványában a középiskolák oktató munkájának jellemzésére az Országos Kompetenciamérés, az érettségi vizsgák, valamint az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyek eredményeit használták.


(forrás: eduline.hu – 10kerkult.hu)


Szerkesztőségünk a gimnázium igazgatóját, Sárkány Pétert arra kérte, kommentálja a jó hírt! 


   SP 068Nagyon örvendetes számunkra ez a hír, tavaly ugyanez a kiadó az 56. helyre rangsorolta a gimnáziumot. Már csak azért is örülök a hírnek, mert ez a beiskolázásnál, az iskolaválasztásnál sokat számíthat. Másfelől benne van az eredményben az a sok évtizedes munka, amit tanáraink végeznek, végeztek.

   A tavalyi besorolás alapján várható volt, hogy ez évben is kedvező pozícióra számíthatunk, hiszen 2010-hez képest 2011-ben semmi olyan nem történt a gimnázium életében, ami negatívan befolyásolta volna a rangsorolást. Sőt! Benne van a döntésben Kőbánya önkormányzatának az a támogatása is, amivel az iskola működéséhez hozzájárult, valamint segítette a gimnázium emelt szintű képzéseit!

    Annyit meg kell jegyeznem, hogy a kiadó három mérési pontját bizonyára lehetne bővíteni, gondolok itt a hozzáadott pedagógiai értékre, de az ő joguk eldönteni, milyen szempontokat vesznek figyelembe a rangsor felállításánál. Sokan tudják, s lapjuk is járt nálunk olyan rendezvényeken, amelyeknek figyelemre méltó nemzetközi visszhangja volt. Sajnos, ezek az események, legyen az tudományos, tanulmányi, kulturális vagy sport területen, nem számítanak bele a sorrend megállapításába. Ugyanakkor áttételesen hozzájárulnak a sikereinkhez, hiszen motiválttá teszik a tanulóinkat. Az ilyen területeken elért eredmények azért is jelentős számunkra, mert hozzánk nem a kiválogatott diákok járnak, hanem az az átlag, ami Budapest déli, dél-keleti részében él. Hozzáteszem, tanulóink jelentős része bejáró, az agglomerációból érkeznek; a nyolcszáz diákból 150. Ez számukra jelentős áldozatvállalást követel, a másik oldalon pedig a jó hírünket erősíti.