AD-blacklist1

2012
ápr.
29

INFINITO, avagy ki is az a facilitátor?

Írta: Oszvald György

ks4leadKende Sándor pszichodráma specialistával arról beszélgettünk, van-e szükség ma egy újabb társasjátékra? A fejlesztők szerit igen, de új dimenziókat kell kitalálni, alkalmazni. Kende ezt tette, s mint minden ötlet, ez is sokat alakult: elvitte gyártókhoz, véleményeket kért.

 

   Gazdasági szakemberek szerint elvileg gazdaságosan is lehetne gyártani az Infinitó játékot. Tudja-e, felmérte-e hogyan fogadná a piac az új játékot? – érdeklődtünk Kende Sándortól. „Figyelembe véve a társasjátékok mai helyzetét, úgy vélem, nem is a terméket kellene előállítani, hanem a termék helyett a licencet forgalmaznám. Hiszen a táblákat házilag is elő lehet állítani jó minőségben, dobókocka fillérekért beszerezhető, a bábuk helyett pedig bármi, akár színes papírkorongok is megteszik. Itt és ezért jön be a pályázat: facilitátorokat keresek, akik segítenek a játék alkalmazásában, sőt, csoportot szerveznek, s akár maguk is részesei annak" – magyarázza a feltalálók szerénységével.

 

ks2   A játék tesztelését a Széchenyi Általános Iskolában szervezett kísérlettel végezték. Minden héten szerdán van foglalkozás. A közeg jó, mert az iskolában van hagyománya a játékoknak. A példa kedvéért a „társasjáték klub” említhető – az aula asztalai nem véletlenül vannak felfestve különféle ábrákkal. Vegyük még ide azt is, hogy a könyvtár dugig van társasjátékokkal.

A 10kerkult.hu arra is kíváncsi volt, honnan jött az ötlet? Kende meglepő magyarázatot adott.  „Képzeld el, hogy egy erdőben vagy, s nem találsz ki. Elkezdesz elmélkedni, s ha a megvilágosodás megtörtént, akkor ki tudsz jönni. Persze, az út nehéz, különféle akadályok vannak. Ez is visszatükröződik a játékban. Egy másik motiváció a közösségépítés, közösségfejlesztés volt. Ez pedig nem véletlen, mert pszichodráma csoportvezető vagyok.

 

A játék és az alapvető szabályok:

   Az INFINITO játék elemeinek végtelen számú változtatásával egy újszerű társasjáték- családot hoztunk létre. Ebben a társasjátékcsaládban megtaláljuk a szabadidő eltöltés, az igényes szórakozás, a matematika, a kombinatorika játszva tanulásának kellékeit. A játék folyamatosan fejleszthető, egyedi elemekkel is bővíthető, használatának csak a felhasználók, a játékosok fantáziája szabhat határt.

   A játék gyermekváltozata családban, gyermekközösségekben, iskolai szabadidős foglalkozásokon, szakkörökön és fejlesztő célzattal is játszható. Játszható puszta időtöltésből is, de versenyekre, matematikai vetélkedőkre is felhasználható.

   ks1A játék felépítése viszonylag egyszerű, elemeinek végtelen számú kombinációja teszi lehetővé, hogy a játék mindenkor megunhatatlanul izgalmas maradjon. A játék ideje is megszabható a játéktábla nagyságának változtatásával.

   Játékosok száma: 1-6 fő. A bábuk a tábla sarkaiból vagy akár egy szabadon választható mezőről startolnak. A bábuk száma: a játék 8 x 8 mezős variációi játékosonként maximum hat bábuval játszhatók. A játék felülete: az említett 8 x 8 mezős táblák, melyekből többféle létezhet az akadályok függvényében, s amelyek egymás mellé helyezésével a játékfelület bővíthető. Az egyes lépések a hatlapú dobókocka dobásainak megfelelően történnek, fel-le jobbra-balra léphetnek, de átlós irányba nem szabad lépni. A játék célja: az akadályok kikerülésével leütni az ellenfél bábuit. A játék akkor ér véget, ha a játékosok a tábla összes mezőjét bejárták, de egy mezőre többször is lehet lépni.

 

A könnyebb érthetőség kedvéért két rövid videót mutatunk:

 

 

Mint írásunk elején említettük, az ötletgazda pályázókat keres a játék tényleges játszásának vezetésére. A felhívás ITT érhető el. A felhívás belinkelve