AD-blacklist1

2011
okt.
05

Tovább fejlődik a Liszt-repülőtér

bud-skycourtA következő másfél évtizedben akár a 300 millió eurót is elérheti  az ingatlanfejlesztések értéke a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén és környékén - ezeket a terveket mutatja be repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Zrt. a müncheni Expo Real ingatlanos szakkiállításon.

 

A Budapest Airport 2007 óta 220 millió euró befektetést valósított meg a repülőtéren. Jövő tavasszal kezdődik a Cargo City projekt első ütemében 11 ezer négyzetméter raktár és 4.500 négyzetméter iroda építése. A tervek között a 2B terminállal közvetlen összeköttetésben szálloda létesítése is szerepel. Ebben professzionális ingatlanfejlesztő céget vonnának be, az üzemeltetést pedig egy nemzetközi hotelláncra bízná a Budapest Airport. A repülőtér üzemeltetője a 2-es terminál közelében komplett irodapark létesítését is tervezi.
René Droese, a Budapest Airport ingatlanfejlesztési igazgatója Münchenben kijelentette: „nemrégiben fejeztük be a repülőtér területén a hosszú távú fejlesztési övezetek kijelölését, ezeknek a klasztereknek a fejlesztését összhangba hoztuk a repülőtér egyéb fejlesztési terveivel. Éppen ezeket a részletes terveket mutatjuk most be Münchenben az Expo Real kiállításon."
Az idei évben az utasforgalom a repülőtéren várhatóan eléri a 8,7 millió főt, a légi teheráru kezelése pedig a 86 ezer tonnát. A múlt évben közel 8,2 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

 


 A Budapest Airport pályázata nyerte el az európai marketing fődíjat a légiközlekedési iparág több mint 3000 képviselője részvételével Berlinben megrendezett 14. World Routes konferencián. Az erről szóló döntést ünnepélyes fogadás és gálaünnepség keretében jelentették be Berlinben.
A zsűri külön kiemelte és dicsérő szavakkal illette a Budapest Airport „részletes pályázati anyagát, valamint a marketing területén megvalósított folyamatos innovációt.” A pályázat az új terminálépület, a SkyCourt megnyitását, járatfejlesztési ösztönzőket, részletes piaci elemzéseket, repülőtéri kutatásokat, termékfejlesztéseket, a Magyar Turizmus Zrt.-vel folytatott együttműködést, közös, például a digitális és a szociális médiában megvalósított kampányokat és az elmúlt 12 hónap során indított hét új járatot, köztük a Qatar Airways dohai, az American Airlines New York-i és a SkyWork Airlines berni járatát mutatta be.


 


(MTI)