AD-blacklist1

2013
okt.
11

Önérzetesek

Azt tartja a mondás, hogy a politikusnak, mint közéleti szereplőnek tűrnie kell a kritikát, talán többet is, mint amennyi elviselhető. Nagyon helyes! Hát milyen politikus az, amelyik minden bírálaton megsértődik! Ne sértődjön, hanem vágjon vissza ilyenre észérvekkel! Ne pedig azzal, hogy „bezzeg, amikor…”, vagy azzal, hogy „jobb, ha befogod”! Ez olyan kisstílű szöveg.
Legújabban a budapesti illetékesek rázzák a fejüket a fővárosi közlekedési káosz miatt nekik szegezett elmarasztalások kapcsán. Nem értik, hogy miért zúdul feléjük az áradat, amikor ők legalább megteszik, amit kell, nem úgy mint az „elmúltnyócévben” mások.
Én, mint budapesti városlakó és gyakorlott tömegközlekedő hadd sértődjek meg azon, hogy a „Tarlós és Tsai” csoport megsértődik.

 


Megjegyzem, nekem az a töketlenkedés sem tetszett, ami az „elmúltnyócévet” jellemezte: hogy a rozoga BKV-s járműveken és a rozoga közutakon való utazást még csak látszólag sem akarták megszűntetni.
De megjegyzem, ez a zűrzavar sem tetszik: a mostani illetékes elvtársak meg mindent egyszerre akarnak megoldani.
Kérdem én, nem lehetne az aktuális javítanivalókat ütemezni, összehangolni másokkal? Ugyanis Budapest tényleg járhatatlan.


Pici példák a káoszra. Idén tavasszal kezdődött, és várhatóan 2014 közepére, őszre fejeződik be a budapest-esztergomi vasútvonal felújítása, ez idő alatt vonatpótló buszok közlekednek az Árpád-híd metróállomás és Esztergom között. A 10-es út folytatása, a Bécsi és a Vörösvári út normális állapotban is túlzsúfolt, de most azok is kocsiba ülnek, akik amúgy a vonattal mennének, így a csúcsidőben beáll az sor, mint a beton.
Erre fel „Tarlós és Tsai” éppen most kezdték el az 1-es villamos pályájának felújítását, szintén pótlóbuszokra terelve az utasokat. Az építés miatt a Vörösvári út és a Róbert Károly körút maga a járhatatlanság, hiszen megint mindenki inkább a kocsiba menekül. Ja, és mindemellé indul a 3-as villamos útvonalának rendbe tétele, a MÁV meg szintén vonatpótló buszok bevetését tervezi Budapest és Vác/Göd között. És akkor a kisebb-nagyobb útépítések, a 4-es metró „száz éve tartó” készítése miatti fennakadások, útzárak is adnak egy kis kalandpark jelleget Budapestnek.


Értem én, hogy lehetőség szerint minden beruházás átadását 2014-re kell időzíteni, amikor lehet a kamerákba mosolyogni, szalagot átvágni, bezzegezni, népszerűségi pontokat gyűjteni a választásra, de...  De ha egyszer addig káosz van, akkor káosz van! Mit kell ezen megsértődni? Tessék rendesen, példamutatóan várost vezetni, a beruházásokat összehangolni, a milliárdokat felelősen és ésszel elkölteni, a barátokat nem ,,kistafírozni", és akkor kevesebb kritika lesz. És akkor lenne végre egy lépésről-lépésre fejlődő, ÉLHETŐ, na meg kocsival és busszal is jól bejárható főváros.