AD-blacklist1

2020
feb.
05

Ford Explorer PHEV - Megérkezett a csúcsmodell!

Írta: szerk

Ford ExplorerA Ford európai kínálatának a csúcsára érkezik az egyik legdögösebb modell, amely környezetbarát és rendkívül gyors. Tér pedig extrém sok található benne.

 

 

 


   A Ford Explorer PHEV még tisztán benzines verziója volt az a modell, amely a tengerentúlon valójában elterjesztette a szabadidő-autókat és a műfaj népszerűvé tételében rengeteget segített. Az Egyesült Államokban jó ideje megkerülhetetlen típus karrierje 1990-ben indult, elődje a nemsokára utódot kapó Ford Bronco II volt. A névváltás logikusnak tekinthető, mert míg a Bronco inkább klasszikus terepjárónak volt tekinthető, az Explorer már a nagyobb belső teret adó SUV-k közé tartozott - ennek nyomán a Bronco friss utódja már a Jeep Wrangler ellenfeleként lép majd színre.

   Az Explorer második generációja került el hivatalosan Európába, ezt követően csak szürkeimport útján lehetett hozzájutni. A modellt fokozatosan korszerűsítették, viszonylag hamar elhagyta a merev első tengelyt, ráadásul a 2011-ben debütált ötödik generáció már önhordó karosszériával készült, nem pedig az olcsóbb, alvázas, kisteherautó alapon. A legfrissebb kiadás a hatodik, amely 2019 januárjában debütált a Detroit Motor Show-n.

 

   Ez az Explorer már a Ford új, hátsó és 4x4-es hajtású autóknak szánt, friss fejlesztésű padlólemezére épült (CD6). Aki már vezetett Rangert, annak nem lesz meglepő a méret: a három üléssoros amerikai SUV - méretben - vele egy ligába tartozik.
   A nyár elején itthon debütáló autóba ne várjon senki olyan motorválasztékot, ami kint található. Felénk a flotta CO2- csökkentési célzattal hozza el a Ford az EcoBoost motoros, tölthető hibridet. EcoBoost és EcoBoost között is akadnak azonban különbségek: míg Európában ezek a motorok jellemzően kis lökettérfogatú turbós motorok, a tengerentúlon egy háromliteres, benzines V6-os, dupla turbós motort értenek alatta... Ezt kombinálták a tölthető hibrid rendszerrel, ami 40 kilométeres tiszta elektromos hatótávot biztosít. És gyorsaságot.

  Az Explorer számai izgalmasak, a műszaki beállítottságú embereket leginkább a 840 Nm-es nyomaték hozza lázba, de a 450 lóerős teljesítmény sem piskóta.

 

   A zöld rendszámra jogosult testes szabadidő-autónak nem csak a menetteljesítményei a figyelemre méltóak. A kényelem, amit tud nyújtani elsőrangú utazóautóvá teszi. Helyhiányra, körülményes beülésre a harmadik sorban sem lehet panasz.

 

Benedek Attila – Galambos Dániel
www.elektromos-hibrid-autok.hu