AD-blacklist1

2016
máj.
19

Tarlós: kell a dugódíj

Tarlos Istvan 02A Lánchidat és a Blaha Lujza teret is tervezik felújítani. A főpolgármester szerint dugódíj vagy behajtási díj bevezetése elkerülhetetlen.

 

 


Tarlós István főpolgármester csütörtökön, az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) rendezvényén a közlekedésfejlesztési tervekről szólva elmondta, hogy elképzeléseik között szerepel a Lánchíd és a budai Váralagút, valamint a Blaha Lujza tér felújítása, rekonstrukciója is. Tervezik továbbá a fogaskerekű vasút felújítását, illetve a vonal meghosszabbítását mindkét irányba, tehát a Széll Kálmán térig és a Normafáig.
Az előzetes becslések szerint a Lánchíd és a Váralagút felújítása több mint 18 milliárd forintba, a Blaha Lujza tér rekonstrukciója 1,5 milliárdba, a fogaskerekű vasút fejlesztése körülbelül 23 milliárd forintba kerülne.
A három fejlesztési elképzelés megvalósítására azért lesz lehetőség, mert kormányzati engedéllyel hitelt tudtak felvenni fejlesztési célokra az Európai Beruházási Banktól. Tervezik és szerepel is 50 milliárdos összeggel az európai uniós támogatási listán egy új hulladékhasznosító és iszapégető mű megvalósítása.
A főpolgármester szerint a 4-es metró kihasználtsága még nem megfelelő, ugyanakkor némi javulásra lehet számítani a párhuzamos felszíni közlekedés ritkítása miatt. Jelezte azt is: a dugódíj vagy behajtási díj bevezetése elkerülhetetlen.
- Ha 2017 végéig nem vezetjük be ezt a behajtási díjat, akkor abból baj lesz – fogalmazott.


Lázár János kancelláriaminiszter csütörtöki sajtótájékoztatóján közölte, hogy jövő heti ülésén dönt a kormány a Nyugati, a Déli és a Kelenföldi pályaudvar sorsáról. A miniszter azt tűzte célul, hogy jobb és biztonságosabb legyen a közlekedés, a zöldfelületek aránya pedig nőjön.
A Nyugati pályaudvarral kapcsolatban emlékeztetett, hogy a "Nyugati liget" terve alapján egy jelentős zöldfelület kötné össze a pályaudvart és az állatkertet. A Délinél a bezárás lehetőségét vizsgálja a kabinet. Erről a múlt héten azt mondta, csak akkor lehet bezárni, ha a pályaudvart ki tudják váltani, például a kelenföldi fejlesztésével.
Szólt a Városliget parkrehabilitációs tervpályázatának eredményéről, megerősítve, hogy a kormány 15 milliárd forintot biztosít a kertészeti megújulásra. Ezer új fát ültetnek, a zöldfelület aránya a jelenlegi 60-ról 65 százalékra, a beépítettség szintje pedig 5-ről 7 százalékra nő, az aszfaltozott területek mértéke viszont csökkenni fog.


(MTI)