AD-blacklist1

2015
máj.
29

Metró-biznisz: egy fontos sor kimaradt...

bkk attention1Nem drágább új metrókocsikat venni, mint a tervezett felújítás - a 444.hu szerint ezt éppen a BKV igazolta. A tervezett sztárjk pedig megbénthatja a fővárost.

 

 

 

Egy őszinte táblázatban válaszolta meg a 3-as meró felújításával megbízott BKV, miért döntöttek új kocsik vásárlása helyett amellett, hogy felújítják a régi orosz, harminc évesnél is idősebb szerelvényeket.
A táblázat azért őszinte, mert bár a BKV azt igyekezett vele bizonyítani, hogy a felújítás olcsóbb, mint új kocsik vásárlása, valójában pont az ellenkezőjét sikerült.
A két megoldás között cirka 30 milliárd forint különbség van: míg a 222 új kocsit 92,8 milliárd forintért vehetné meg a főváros (ez természetesen becsült összeg), addig ezek felújítása 62 milliárd forintba fog kerülni.


Csakhogy egy nagyon fontos sor kimaradt a BKV által készített adatsorokból: a felújítás csupán 20 évre szól, a felújított szerelvények élettartamát ugyanis ennyiben maximalizálják, míg egy új szerelvénynél az élettartam 30 harminc év. (A jelenleg futó kocsik pl. több, mint harminc évesek.)
És mi történik, ha a 30 évre kiszámolt durván 90 milliárd forintot 20 évre átszámoljuk? 90/1,5 = 60
Ehhez képest, a fővárosi vezetés azzal érvel a felújítás mellett, hogy az új kocsik vásárlása drágább lenne Budapestnek, 90 milliárd forintot pedig nem tud szerezni Budapest.
A 60 milliárdot is euróalapú hitelből fedezik majd.


A teljes cikk a 444.hu-n olvasható

 


Megbénulhat Budapest?

Tömegek verődhetnek össze a megállókban a június 11–12-re meghirdetett BKV-sztrájk idején. Előreláthatólag a járművek egyharmada nem közlekedik majd, azaz nagyobb káosz várható, mint a legutóbbi munkabeszüntetéskor. A főváros egyelőre hajthatatlan. (Nol.hu)