AD-blacklist1

2014
aug.
22

Segítségnek álcázott csapda?

kezfogasA kormány a fővárosra tolta a 3-as metró felújítását. A végletekig leromlott állapotú metrókocsikat a Főgáz-részvényekért kapott 42 milliárdból kell felújítani. A vágányok, az irányító-, biztosító- és elektromos berendezések cseréjéhez szükséges 100 milliárdra hitelt vehet fel a főváros, de egyelőre erre nincs állami garancia. A Népszabadság cikke.

 

 

 

 

,,Az államnak eladott Főgáz-részvények 42 milliárd forintos vételárából újíthatja fel a 3-as metró elavult és teljesen leromlott állapotú szerelvényeit a főváros – értesült a Népszabadság. A tavaly óta formálódó Orbán–Tarlós-megállapodás alapján a kormány csak arra adott engedélyt a városvezetésnek, hogy az infrastruktúra – a vágányok, a biztosító-, irányító- és elekromos berendezések – felújításához vegyen fel hitelt maga. Ráadásul ez még csak az alku eleje.


A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatból ugyanis kimaradt az állami garancia. Nem véletlenül. Állami kezességvállalás nélkül nem akad bank, amely sokmilliárdos hitelt nyújtana az adóbevételeitől és nyereséget termelő cégeitől lassanként megfosztott fővárosi önkormányzatnak.
A kabinet várhatóan a kezességért cserébe is „kér” majd valamit. Mondjuk a Fővárosi Csatornázási Művek részvényeit, esetleg a fővárosi hulladékkezelési céget, netán a BKV-t (az állam így próbálná konszolidálni a közlekedési cég jelenleg 58,5 milliárdra rúgó banki adósságállományát). A metróhitel felvételének részleteiről Seszták Miklós fejlesztési miniszterrel kell alkudoznia Tarlós István főpolgármesternek. (Aki mindezt szereti úgy kommunikálni, hogy kiharcolta a kormánytól a metrófelújítást.)"


A Népszabadság teljes cikke itt olvasható.

 


Update 14:23

Tarlós uniós pénzt szeretne

Tarlós István, Budapest főpolgármestere, a Fidesz főpolgármester-jelöltje a Kossuth rádió 180 perc című műsorában péntek reggel a 3-as metró felújításával kapcsolatban elmondta, a szerelvényeket és az metróvonal infrastruktúráját - az alagutat, a pályát, a biztonsági berendezéseket és az állomásokat - kell felújítani. Az infrastruktúra felújítása körülbelül 100 milliárd forintba kerül. Ebben az esetben a kormány még mérlegeli, hogy az "uniós támogatás keretei közé beférhessen" - közölte Tarlós István.
A kormány döntött arról, hogy engedélyezi a hitelfelvételt a szerelvények felújítására, és azt állami garanciával segíti. A szerelvények felújítása 60-65 milliárd forintba kerül, a feladat elvégzésére nyílt közbeszerzési eljárást írnak ki. Összesen 220 metrókocsit kell felújítani - mondta. (MTI)